PSD Braşov, declaraţii 20 noiembrie


Alexandra Crivineanu, consilier local PSD: ” Grupul de consilieri locali PSD are următoarele propuneri pentru Primăria Municipiului Brașov. 

Având în vedere că postul de administrator public al Municipiului este vacant, dar și bugetat în același timp.

Pentru a veni în întâmpinarea cetățenilor, pentru transparență, corectitudine, dar și pentru ceilalți colegi consilieri locali ai orașului, propunem înființarea a două posturi de consilieri, în cadrul Primăriei Brașov.

Mai exact, ne dorim înființarea unui post de consilier pe probleme de comunicare cu presa, dar care să gestioneze strict activitatea consilierilor locali. Respectiv, o persoană care să transmită presei activitatea din Consiliul Local, interpelările depuse, fie cele scrise, fie cele verbale, din ședințe, prezentarea proiectelor inițiate, orice activitate a consilierilor depusă în sprijinul comunității etc.

Știm că există un birou de relații cu presa, în care lucrează câteva persoane care îl ajută pe purtătorul de cuvânt al Primăriei. Am evita astfel și cenzura care ne este aplicată nouă, consilierilor locali de la PSD, dar și cetățenilor acestui municipiu. Nu mai departe de ziua de ieri, când, după prima zăpadă, oameni au avut nemulțumiri pe care și le-au exprimat pe pagina de Facebook a Primăriei,  comentariile nefavorabile au dispărut.

Ba mai mult, cerem public responsabililor din cadrul Direcției Relații Comunicare- Primăria Brașov, în primul rând să updateze la zi secțiunea dedicată Consiliului Local de pe site-ul public al Primăriei Mun. Brașov www.brasovcity.ro. La subsecțiunea rapoarte de activitate avem rapoarte de activitate din 2012, 2013, ale unor persoane care nu mai sunt consilieri locali. La fel, regăsim și rapoarte de activitate ale comisiilor de specialitate din mandatele trecute, asta iată după mai bine de 2 ani ale unei noi componențe a Consiliului Local.

De asemenea, cerem urcarea pe site a activității consilierilor locali, a datelor despre aceștia, a comisiilor din care fac parte etc. Le reamintim celor din Primărie ca noi, Consilul Local, reprezentăm Legislativul și că activitatea noastră ar trebui să se reflecte și pe site-ul oficial al Primăriei.

Deși este vădit că aceștia nu doresc expunerea noastră, drept dovadă că nu avem voie să postăm sau să comentăm DECENT la postările de pe pagina de Facebook…

De asemenea, propunem înființarea unei pagini de Facebook a Consiliului Local, acolo unde să avem acces toți consilierii, printr-o persoană de legătură, căreia să îi furnizăm, oricare dintre noi, NU preferențial, materialele ce le dorim postate, desigur legate de activitatea noastră pentru comunitate: proiecte, inițiative, interpelări, luări de cuvânt, opinii etc.

În acest mod am fi mai aproape de cetățeni, transparent, printr-o comunicare deschisă și i-am informa despre activitatea noastră, indiferent de apartenența noastră politică.

Să nu uităm că noi, consilierii locali suntem cei care aprobă proiectele importante, bugetul Municipiului și ale serviciilor publice și instituțiilor subordonate, investițiile, iar primarul, viceprimarii și ceilalți angajați duc la îndeplinire ceea ce se aprobă în ședințele de CL.

Propunem înființarea și a unui post de consilier, de preferat jurist, pentru a ajuta pe oricare dintre noi, consilierii locali să inițiem proiecte de hotărâri. Nu toți suntem juriști, nu toți avem pregătire de specialitate, nu toți avem timpul necesar pentru a studia legislația în vigoare, de aceea considerăm benefică prezența unei persoane cu studii juridice în relația cu consilierii locali.

 

Considerăm că suntem datori, în primul rând cetățenilor Municipiului Brașov și mai apoi, dumneavoastră, presei, cu niște explicații cu privire la informațiile pe care le-am solicitat cu privire la situația de la Teatrul Sică Alexandrescu Brașov.

Așadar, în data de 10.10.2018, am depus la Teatrul Sică Alexandrescu, o adresă, prin care am cerut să ni se comunice în scris, o situație a celor 5 persoane concediate, cuantumul salariilor acordate pe perioada cât aceștia au fost concediați, dar și suma despăgubirilor morale acordate, defalcat pentru fiecare persoană.

A doua zi, în data de 11.10.2018, am primit răspunsul, la care ni s-a anexat situația drepturilor salariale câștigate în instanță și plătite, defalcată pe fiecare angajat, dar și copii după hotărârile rămase definitive și irevocabile în dosarele angajaților.

Am constatat că suma totală pe care teatrul a plătit-o, din bani publici este de 222 051 lei, respectiv aproximativ 48 000 euro. O sumă deloc de neglijat, care ar fi putut fi direcționată către o serie de alte investiții. Primăria Brașov ar fi putut-o direcționa către de exemplu, iluminatul festiv pentru cartierele orașului/ achiziționarea unor platforme pentru colectarea selectivă a deșeurilor menajere pentru câteva cartiere, una fiind în jur de 12 000 lei/ chiar achiziționarea unui apartament pentru o familie nevoiașă etc.

De asemenea, tot din răspunsul dat de conducerea Teatrului Sică Alexandrescu, am văzut că numai doamna fostă contabil șef a primit dreptul la despăgubiri morale în valoare de 15 000 lei.

Ca urmare, la data de 23.10.2018 am depus o nouă adresă prin care am solicitat să ne fie precizat capitolul bugetar de unde au fost plătite drepturile salariale câștigate în instanță de fiecare angajat, dar și suma de 15 000 lei, reprezentând daune morale câștigate de respectiva persoană- contabilul șef, conform hotărârii civile nr. 1581/2017. De asemenea, am cerut să ni se spună cine a fost găsit răspunzător pentru concedierea nelegală a celor 5 angajați, dar și sancțiunile disciplinare aplicate acelei/ acelor persoane.

Răspunsul celor de la teatru a fost că la data la care a fost dispusă concedierea celor 5 angajați, respectiv noiembrie 2016- ianuarie 2017, la conducerea instituției se afla dna Geantă- Chelbea Viorica. Fără a ne preciza cine a fost găsit vinovat și ce sancțiuni disciplinare i s-au aplicat.

De asemenea, ni s-au adus la cunoștință articolele bugetare de unde au fost plătite drepturile salariale câștigate în instanță.

 

Ce vom face mai departe?

 

Vom face o adresă către Curtea de Conturi pentru a verifica dacă aceste sume au fost acordate corect, respectiv dacă s-au plătit legal, din articolele bugetare corespunzătoare. Dorim să verificăm dacă este legal faptul că daunele morale au fost acordate din bani publici, respectiv din articolul bugetar 20.30.30- alte cheltuieli cu bunuri și servicii. După ce vom avea răspunsul, îl vom face public.

 

 Dumitru Tărăbuță, consilier local PSD: ”Este al treilea an consecutiv în care solicit Primăriei rezolvarea problemelor ridicate de cetățeni. Aceștia au sesizat, pe bună dreptate, că pavoazarea orașului pe timpul sărbătorilor se face doar în centru. Respectăm turiștii, centrul, cetățenii din zonă dar intrarea în Centrul Istoric se face prin căile de acces care îl leagă de marginile orașului. Aceste zone, de la margine, sunt lăsate de izbeliște și nu au iluminat public festiv. Un lucru care nu mai e întâlnit prin alte localități, de la comune, la orașe mari,  să nu aibă un iluminat adecvat acestor Sărbători. Anul trecut am primit un răspuns ipocrit din partea domnului primar, că tot ne spune nouă că facem propuneri ipocrite. El ne-a propus să cumpărăm din banii noștri brăduți și ornamente și să punem în cartiere. Totuși, impozitele cetățenilor sunt la Primărie, nu  în altă parte. Nu este obligația noastră să facem acest lucru, să punem bani din buzunar. Nu am solicitat iluminat festiv în toate cartierele și pe toate străduțele, ci pe bulevardele principale, străzile principale și la intrări. Nici nu vreau un brad la mine  la bloc cum a sugerat primarul. Acolo am brad pe care îl împodobesc în fiecare an. În iarna lui 2015, înaintea campaniei electorale, au fost  puși brazi în toate cartierele și a fost și iluminat public, și locuri de joacă. Timp mai  este, pentru a extinde rețeaua. De iluminat festiv.

 

A doua problemă este deszăpezitul, eu am venit de la Primărie, trotuarul este nedeszăpezit în fața instituției, ca să nu mai vorbesc despre străzile din Centru. Acele numere , de sesizare ale problemelor cu deszăpezirea, au fost publicate degeaba, suni și nu îți răspunde nimeni. Eu nu sun în calitate de consilier local, în calitate de cetățean. Să faci o jumătate de oră de la Uzina 2 până la Județean, nu e în regulă. Sâmbătă, podul de pe Zizinului era blocat de un tir, Poliția îndruma pe rute ocolitoare, am sunat la acele numere și nu răspundea nimeni”.

 

 

Biroul de presă al PSD Braşov